Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 24 juli 2011

Ibland så här

10.01 var tiden, hade siktat på en tid under 9.40. 9.42 har jag sprungit, men såhär kan det gå ibland. Tråkigt att det gick så dåligt här eftersom tävlingen annars var mycket bra. Påbörjade en antibiotika för mina bihålor igår. Riktigt sjuk på måndag och tisdag, så jag skyller på det.

Nu är jag lite arg till och med. Sablar sablar... Positiva med tävlingen var att det gick bra för dom andra. Jag är glad för Sannis skull som fick en bra tävling under, efter en lång springpaus på grund av skador. Janica och Elina sprang riktigt bra tider, vilket är fint! Hoppas jag också kommer att springa en hård 3000m tävling ännu i sommar.

Nu skall jag till flygfältet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar