Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 1 juli 2011

1.7


Juni gick fort. Jag tänkte göra ett litet sammandrag av den månaden. Alltså. Månaden började bra, två nya rekord och benen kändes bra. Tyvärr krampade vänstra vaden och dessutom kom det en försträckning också. Jag löpte inte på 1.5 vecka, men gjorde desto mera andra effektiva träningar så som cross- training och cykling. Det blev väl lite för mycket, eftersom benen och kroppen är trött.  Under andra veckan kommer Lari från Tyskland som söndrar helt mina träningsrutiner och dagsrytm.  Resultatet blir, mycket träning, lite sömn, en dålig dygnsrytm som påverkar mitt psyke väldigt mycket… Är lite väl på gränsen ännu med ångest och det där. Hur mycket än jag skulle bara vilja komma över det.

Sverige var min så kallande wake- up call. Där insåg jag hur trött jag är. Det var bra att jag åkte ditt på tävlingar även om tävlingen inte gick alltför bra. Men det är verkligen okei. Rakt från Sverige åkte jag till Paris, som också blev ganska tungt. Båda resorna var bra. Stockholm ruskade till mig och Paris gjorde gott, eftersom jag fick vara med min kära syster, pappa, gudfar och Isabellas och min vän Dina. Vi hade riktigt kul och jag kunde träna bra i parken med smärtfria ben.

Jag skall inte tävla i Jämsä. Jag åker till Hangö. Jag sov 2 timmar förra natten och har inte sovit ordentligt på 1.5 vecka. Så nu blir det dags för mig att sova, vila, äta, träna och se kompisar som har passligt nog samlas i Hangö på grund av regattan. Men. Jag skall sova och vila, även om alla andra kommer att vara uppe hela natten. Jag måste bara få sova.

Imorgon skall jag köra ett hårt träningspass. Det blir intressant att se hur benen känns efter allt resande. Idag skall jag bara länka en kort 8km + ett 3 minuters hårt drag.

Jag väntar på att få länka med Toni igen, eftersom farten hålls i ett lugnt tempo. Jag skall helt enkelt inte löpa 5min:s km fart, fastän jag skulle vilja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar