Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 17 juli 2011

FRAMSTEG

Jag har kännt mig lite snuvig sedan fredagen. Nu har jag då halsen sjuk och bara för att kag känner mig aningen sjuk, tänker jag hålla totalvila ävenom jag borde ha en hård träning idag. Detta skulle jag aldrig ha gjort förut. Men det känns att det är nu för mycket att förlora om jag börjar gör något dumt.

På inkommande söndagens Savo Games skulle jag vila löpa en bra tid. Dessutom skulle jag önska att loppet skulle kännas bra. Det kräver nog att jag är då helt frisk. :)

Igår löpte jag en 14.5km länk. Lari sparng halva länken. Han springer bra. Idag skulle jag ha haft en så rolig träning. Fanken också att jag blev sjuk, men desstu snabbare jag reagerar desstu snabbare hoppas jag att det går om. Det här är väl första gången jag vilar på ett år pga. att jag skulle vara sjuk. Jag har inte haft flunsa eller dylikt. Bara nästan brutna smalben och en kramp tillsammans med en försträckning o vaden. Hahah. Det här är alltså nästan bra att jag nu är lite sjuk, så att det inte kommer på Kalevan kisat eller senare på sommaren. Oj jag är så glad att jag kan tänka lite smartare och med lite långsiktigare.

Nu önskar jag med hela mitt hjärta att jag skulle känna mig helt frisk redan ikväll eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar