Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 27 juli 2011

27.7.2011

Tävlingen gick helt bra. 5000m ensam i typ 35 graders hetta. Inget person bästa, men jag behövde just ett sådant lopp. Nu kan jag fokusera på träning och nu vet jag med vilken taktik jag uppnår ett nytt rekord på 5000m. Jag har alltid haft svårt med att hitta rätt tempo då jag löper 5000m, men nu vet jag. :)

Det var nog super hett. De sista två varven började det typ brusa i huvudet. Jag tror jag var rätt nära gränsen på att få för mycket av det varma. Som tur var det bara 5000m. haha.

I morgon blir de länk + massage. Skönt. Jag går möjligtvis och vattenlöpa före massagen, men får se.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar