Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 20 juli 2011

20.7.2011

Halsen är nu bra. Nu e jag bara lite snuvig, men annars känner jag mig frisk. Jag fattade just att dethär är som en turist resa för mig. Första turistresan på ganska länge. Riktigt kul verkligen.

Idag skall jag träna, vara med Lari och vila. Det är rätt perfekt att jag kan göra mina träningar under den tiden han är på jobb och dessutom vaknar han tidigt, då han redan skall vara kl. 9.00 på jobb. Super lyxigt att ha samma dygnsrytm.

Jag insåg nyss att jag kan räkna mina vilodagar med en hand för de senaste 1.5mån. Jag tror 2 dagars vila i sträck gjorde mer en väl för mig. Jag är nu utvilad, pigg och förväntansfull för nästa tävling. Det blir då Savo Games på söndag. Jag tror det blir en riktigt bra tävling. Jippii!

Jag är helt utvilad från resan nu. Igår och i förrgår var jag ännu trött, men nu har jag sovit och ätit bra. Det är skönt stt få vara här nu, så att jag inte bara öser på en massa onödiga aktiviteter. Tyskalnds matbutiker är förresten alldeles underbara. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar