Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 14 juli 2011

14.7.2011

Hej!

Jag har verkligen försökt blogga, men nätet har inte fungerat så hemskt bra. Nu är jag glad och och ganska pigg. I morgon skall jag löpa. Det är trevligt. :)

Nu har jag även hittat på hur jag skall åka till Tyskland redan på lördag. Jag har ändå vilodag på söndag, så varför skall jag nu använda hela dagen till att resa, när jag kan resa redan på lördag.

Min fina plan för lördag lyder:

8.00 morgonmål
10.00 länk
12.00 lunch
13.46 tåget mot Augsburg

 eller sen åker jag riktigt tidigt och tränar på söndag istället. Jag bestämmer mig efter loppet imorgon. Men nu när jag vet att jag kommer på något sätt till Tyskland kan jag verkligen få lugn i sinnet, fast jag nu har försökt vara helt lugn. Jag borde ju faktiskt inte nu tänka på detta.

Igår tankade jag ordentligt och sov en lång natt. Det gjorde riktigt gott. Benen känns okay. I kväll skall jag åka till tävlingsområdet och kolla lite på banan och ta några öppningsdrag.

Vädret har idag varit svalare, vilket är toppen. Hoppas det är svalt i morgon också. Jag känner mig helt lugn och säker inför loppet. Då och då blir jag passlit nervös, men för största delen är det riktigt bra.

En annan positiv sak är även att jag har nu hittat en massör här som bor i Vasa. Yes!

Nu 100% laddning inför morgondagen. :)

2 kommentarer:

  1. Vad har du hittat för massör i Vasa? Jag har letat efter en ett tag eftersom de jag gått till flyttat bort.

    Lycka till imorgon!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nytt personbästa! :)

    SvaraRadera