Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 4 juli 2011

4.7.2011

Gårdagens "långlänk" (15km) var perfekt. Huvudet och benen samarbetade. Det har de inte gjort på typ 3-4 veckor. Det var så skönt att märka på morgonen före länken att idag är det en bra dag. Jag känner mig utvilad. Pulsen var låg och benen kändes lättä lättä och måste hela tiden kolla att jag inte skulle springa för fort. Ah, det är det bästa.

Annars också var dagen bra. Lite på beachen med min vän Cia och hennes kille, glass med pappa, min styvmamma och deras vän, grillning med familjen och bara allmänt chillande med Isabella och hennens vänner. Skönt. Snart ska ja köra mitt första träningspass och sedan blir det vilande. Jag laddar upp för nästa vecka. För då skall benen vara i prima skick! :)

Jag väntar så på junior em listorna. Jag skulle så gärna se vem som åker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar