Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 23 december 2011

Lenkkiä lenkkiä...

Eilinen 20km lenkki sujui hyvin. Aloitimme n. kl. 10.00 juoksemaan Heidin ja Tommin kanssa. Tommilla oli lepopäivä, mutta hänellä on melko samanlainen ajatustapa kuin minulla sen suhteen. "Eihän pieni lenkki lepopäivänä haittaa." Hän ja Heidi juoksi 8km ja minä jatkoin sitten siitä sen jälkeen. Ilma oli hyvin kuuma, mutta se ei haitannut siinä juostessa. Minun mielestä on hauska harjoitella kuumassa. Asteita oli lähemmäs 35? ja aurinko porotti taivaalla. Alku oli hieman taukkuista, mutta 10km:n jälkeen alkoi tuntumaan paremmalta. Join 5km:n välein vettä, joka oli välttämätöntä. Pidemille lenkille aion kyllä ottaa mukaan laimennettua Gatoradea. Siinä lopussa tuntui, että energiat alkoi loppumaan.

Lenkin jälkeen menimme Beef Boysiin. Siellä söin ison annoksen ribsejä. Nam! :) Loppupäivä meni takapihalla juoksijoiden kanssa sekä sitten illalla kävin heittämässä 9km lenkin, jossa Heidikin oli mukana 5km. Lenkkiä vaikeutti sadekuuri salamoineen ja ukkosineen. Kesän Dragsvik  "salaman isku- telttaan tapahtuman" jälkeen, olen alkanut pelkämään salamoita, niin juoksin viimeiset 3km matolla, joka tuntui naurettavalta, mutta se oli nähtävästi hyvä idea, koska siinä tuli sitten yksi ruotsalaisvalmentaja juttelemaan. Se oli haskaa! Lenkin päätteeksi teimme hieman staattisia ja vähän muista jumppa-juttuja.

Eilinen lenkki ei tuntunut silloin raskaalta, mutta kyllä se paljon rasittavampi on kuumudessa juosta pitkää, kuin viileässä. Luonnollisesti. Olen kuitenkin tyytyväinen, että jaksoin juosta tarpeeksi hiljaa. Lenkin ideahan oli juosta matalilla sykkeillä, ja siinä minä onnistuin vaikka lenkin hitaus nakersi.

Tänään on tiedossa toinen palauttava päivä. Vesijuoksua aamupäivällä ja illalla ehkä lyhyehkö lenkki, jos siltä tuntuu. Alkuun Kimmo oli laittanut lepoa tälle päivälle, mutta onneksi saan hieman jumppailla tänäänkin. Minulla on nyt hyvä ja rento olo, mutta täysilepo tuntuu hieman liialta.

Tänään illalla on luvassa yhteinen joulu- grillaus. Pitääpä käydä kaupassa ostamassa hieman grillitarvikkeita.

Ja niin, tuntuu että löysin eilen juoksuasennon, missä hartiani olisivat rennosti. Minulla on tapana jännittää niitä juostessa, joka ei ole hyväksi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar