Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 2 december 2011

god morgon :)

vaknade 4.30. otroligt! jag är så överlycklig att få bo i en egen lägenhet. jag har gått 2 dagar i sträck i alla möjliga inredningsbutiker. igår på kvällen skulle jag fara ut på hankens sits och tomte- disco, men jag var först klar med allt uppackande kl 17.30 och hade då ännu en hårdträning på dagens schema. jag var så omotiverad att fara o träna. tänkte kl 11.00 att jag skall nu då efter en tidig lunch fara ut och göra mitt andra pass. plötsligt var kl 15.00 och jag var ännu i butikerna. oj. sedan kom jag hem och plötsligt var klockan 17.30. fanken, den tiden hade jag redan blivit hungrig på nytt, så något smått måste jag ju ta före min hårda träning så att jag orkar. tillslut for jag och träna kl 20.30 ut i skogen. sur var jag och väldigt omotiverad.

men när jag väl kom ut och tog de första löpstegen var jag lycklig. då när man minst anar, funkar det. det är det bästa. benen flög iväg, det gjorde inte ont någonstans, inte en sekund, pulsen var låg och dessutom hade den perfekta utrustningen.

att få vara den kvällen ensam, utan musik och att få springa kändes som det bästa valet jag gjort på länge.  att göra val som man mår bra av i det långa loppet är de bästa valen. före träningen ville jag bara stanna hemma i sängen och vila. sedan tänkte jag till och med på att skippa hela träningen och fara på tomte- disco. det skulle ha varit ett val som kunde ha kännas bra för en stund, men på natten redan skulle jag ha haft så dåligt att vara. jag skulle inte ha tränat och vilat på det optimala sättet och dagens långlänk skulle ha varit riktigt hemsk. bättre såhär. :)

nu har jag hunnit fiksa till det här hos mig, färgat håret, förberett mig för kvällens festligheter. dvs. hankens årsfest som pågått hela veckan, men för min del börjar den idag och slutar imorgon. jag har talat detta med kimmo redan i förväg, så i morgon får jag vila med gott samvete.

räknade just att om jag idag springer den planerade 20km länken kommer jag ha 123.5km löpning+ cykling+cross+jumppa för denna vecka. så jag tycker att jag får vila imorgon med gott samvete. eller?

jag tror jag vakande på natten för att jag var hungrig och så "excited" över flyttningen. jag missade så många mål igår, så jag tog och åt en riktig rejäl frukost kl 5.00; STOR portion gröt, frukt, och en burk grynost+ en burk rahka. (450gram mjölkprodukter, haha) jag är ännu också mätt och så småning om skall jag på långlänk. perfekt egentligen att jag åt den där tiden, så att maten hunnit smälta ordentligt före länken. jag åt ju typ 1kg morgonmål!!!! det låter snuskigt.

akuta saker som jag borde köpa är dammsugare, wc-borste, mat? alltså, idag går jag till hemtex, halpahalli. kollade in att halpahalli har bra damsugare. skönt.
andra saker att köpa: soffa, soffbord,tv, tv-bord, fåtölj, köksstolar, nattduksbord, bordlampor. :D

hittade ett ljuvligt soffbord. jag reserverade den och jag tror jag skall köpa den, om jag skulle bara få hem den på något sätt. kanske jag kunde fråga jassi? en soffa hittade jag också. den är från ikea, så det är lite komplicerat, när det inte finns en ikea här. :( men kanske jag beställer den...? tv- bord hittade jag förresten. ah, det skulle vara drömmen att få tv- och soffbordet köpt idag.

nu på länk! då hinner jag ta en snabbis till inredningsbutikerna ännu idag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar