Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 21 december 2011

Jag trivs

Som sagt, jag trivs väldigt bra här i Sydafrika. Träningen rullar på bra och benen känns rätt ok. Imogon blir det min första hårda träning här. Jag har inställt mig att springa min 10km "hårda" länk i ett lugnare tempo. Jag tror det är bara ett måste att sakta ner nu på farten, så att det inte blir en alltför hård träning. Förstås skulle det vara mycket roligare att få springa på fullt, men inte än...

Dagens träningar gick bra och annars har det varit riktigt kul. Kul att få lära känna nya människor och jag njuter av värmen för fullt. Så skönt att inte behöva frysa!

I väntan på morgondagen! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar