Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 6 december 2011

Glad självständighetsdag!

Idag skulle jag bara gå på en liten förmiddagslänk. Min spontana morgonlänk blev lite väl lång. Jag började länken med Frida. Hon sprang typ en timme. Därefter fortsatte jag en stund till. Hehe...

Min preliminära plan var att jag skulle känna efter hur jag mådde, och sedan bestämma om jag skall springa hårt i kväll. Resultatet blev 33.5km med 5km i ett snabbare tempo där efter 20km. Benen kändes bra och kroppen kändes annars också bra. Jag åt väldigt tungt igår kväll, så det kändes bra att fara ut och springa utan frukost eller något annat heller förutom ett glas vatten. Magen kändes bra under hela länken. 
 
Höjden på toppen var ju att jag mötte på ultra löparen Johanna, då jag just knäckt 30km gränsen. Inte kunde jag ju bara sluta när jag såg henne, eftersom det var så länge sen sist. Hon är så inspirerade!

Nu känns det lite i knäna, men det är säkert bara det att jag inte sprungit sådär långt på länge. I kväll skall jag ta det lugnt eller gå på typ pilates om dom ordnar några timmar i kväll. En länk skulle kanske inte vara helt bra för benen... Fastän det är det jag skulle vilja göra. 

Och förresten, årsfesten var otroligt super najs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar