Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 27 december 2011

Bakterier...

Om en är sjuk här, blir alla sjuka. Hoppas inte, men det började med en person, for vidare till en annan och nu är den hos mig. Två dagar sedan fick jag ryggen sjuk, sedan halsen och nu känns det i öronen. Inget farligt. Hemma skulle jag köra på som vanligt i en liknande situation, men här måste jag tänka lite mer, så att inte hela lägret går till spillo. Jag är lite besviken nog, eftersom jag var sjuk förra gången i Ostrava (juli), där jag även då smittades av en annan.

Nu skall jag vila hela förmiddagen och kolla sedan 15- tiden hurdan känsla jag har. Om det känns bra, tänker jag springa min hårda träning. Men inget annat. Jag skulle ha en rask 12km+ upp- och nerjoggning, men får nu se vad det blir. Kanske jag springer mindre eller delar upp den i två eller i fyra...

Nu hoppas vi att de dåliga bakterierna dör för gott och att ingen annan blir smittad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar