Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 29 februari 2012

Teneriffa

Veckan började rätt bra. Jag fick springa långlänk i Helsingfors och Andrea från juri var med under halva länken. I normala fall skulle vi ha sprungit hela grejen tillsammans, men hon har varit sjuk så var hon smart nog att inte direkt börja med en 20km. Bra Andrea! Hon är förresten en imponerande brud. Hon har stenkoll på de mesta. Jag är evigt imponerad över hennes inträdesprovs- läsnings vår. Hon läste in till juri, jobbade, skrev fina papper från gymnasiet (typ hennes skolans bästa?) och dessutom tränande hon på fullt. Hur är det möjligt? Saken gjordes ju inte lättare av att hon måste alltid åka in till Åbo för att träna i hall. De resorna räckte 4h i genomsnitt. Otroligt!

Nu är jag på Teneriffa med pappa. Jag har sprungit mycket. Enligt Kimmo för mycket. Idag måste jag förkorta min länk. Tråkigt. Och dessutom inte springa på kvällen. Det blir jumppa-kväll då, de e ju helt bra nog... Väl?

Imorgon blir det ett hårt pass och sedan lätt i två dagar. Nu måste jag tag i skolarbete. Förresten älskar jag tidskillanden, den e på min sida. Vaknar 6.00 lokaltid, vilket är utmärk. Jag hinner då mycket bättre med allting. Jag har börjat gilla det här med egen tid. Det är nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar