Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 13 februari 2012

Måndag

Grattis för dem som presterade bra i Norge. Good jobb! Lite harmades jag över kvinnornas 3000m, då det var så långsamt och det känns som om loppet skulle ha passat till min nuvarande form riktigt bra.
Annars blev rätt fina resultat där, vilket gläder mig verkligen. Fint fint!

Mitt veckoslut gick toppen. Fredagens tempo gick bättre än väl och lördagens träningar gick lätt lätt. Söndagens morgonlänk kändes äckligt bra och på rågan av allt detta, gick kvällens 5x300+2x5x200m super bra! Hur kul är inte det??? Testade med en 7km:s uppvärmning och sedan börja direkt med dragen. De första två av 300:na gick lite segt, men efter det släppte det och sedan rullade det på hårdare än planerat. Återhämtningen var 300m och 200m vid de två första serierna och vid sista serien hade jag 2min gång. Jag tog en lite skonsammare version av träningen och sprang med drag-skor, så att benen är i skick till söndagen

Idag skall jag ta vila och annars också blir det en lätt vecka.


Nu skall jag läsa på tent. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar