Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 2 februari 2012

Hanken Hanken

Jag gillar Hanken. Jag är glad att jag studerar ekonomi och jag är väldigt tacksam att Vasa Hankens lärare, föreläsare och professorer förstår sig på sport. Jag är så glad och lättad att jag kan studera samtidigt med löpningen. Det är ytterst viktigt för mig att få studera.
Nu till exempel har jag mycket språk i denna period, och det innebär att man måste vara på lektionerna. Tyvärr krockar skolan med ett träningsläger, men tack vare Vasa Hanken ordnar det sig. Jag får gå på kurserna och dessutom kan jag åka på läger!
Jag rekommenderar Vasa Hanken varmt, för dem som vill sporta och studera. Det är inte den lättaste vägen, men definitivt är det värt arbetet!

Vi skall förresten göra en svenska rapport om ett valbart ämne. Jag skall göra en jämförelse mellan två sporter som verkar helt olika, men har trots allt likheter. Långdistanslöpning vs. Bodybuilding.
Jag har alltid varit fascinerad av bodybuilders. Jag respekterar deras otroliga livsstil och val. Precis som långdistansarna, måste de följa en rätt strikt dagsrytm. Jag önskar jag kunde få ta och snacka med en bodybuilder och får höra mera om deras träning och mentalitet runt om kring det.

Respekt åt bodybuilders! Kontrollen är avundsvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar