Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 27 februari 2012

Mycket mycket att göra.

De senaste två veckorna har varit galna. Jag har pluggat massor och tränat tills gråten kommit. Inte för att det har varit så hemskt tunga träningar, men stressen från skolan har varit enorm. Jag förstår inte själv riktigt hur jag ändå sprungit en lyckad hallsäsong och hållits hel med 5-7h:s nätter. Förra veckan var jag nära på att bli sjuk, men som tur blev jag inte det.

Räddningen var säkert att jag insåg på fredag kväll, att jag måste nu vila och ta de lugnt fastän jag hade 3 deadlines till fredagen. Jag gav upp och lät mig själv vila. På lördag tränade jag ett par gånger, gjorde skola, packade och åkte till Seinäjoki. Jag var trött som fan.

Söndagens U23- FM gick bra. Mitt mål var att få silver på 3000m, och det fick jag. Kaisa som vann, är i top- form, så jag visste att jag inte kunde vinna henne. Tack vare den stora skillnaden, fick jag springa ett ledigt och lätt lopp. Detta passade för mig mer än väl. Jag ville bara få silver, tiden spelade ingen roll.

Imorgon åker jag till Teneriffa och träna. Hur nice är inte det. Denna vecka får jag springa mängd och dessutom får jag springa 2 av mina favorit träningar också. Tempo+ 2'3km, i värmen! Super! Jag är glad att benen har hållits hela och att hallsäsongen gick så som den gick. Kunde inte ha önskat på något mera. Sprang väldigt få tävlingar och det känns som om jag kunde springa hårdare, bara jag skulle få tävla mera. Men det får bli till sommaren sen! Nu skall jag träna fullhjärtat i två månader, varav 5veckor är utomlands. Inte illa!
Sommaren är snart här och det är mycket som skall göras före det!

Det kanske mest skönaste nu är, att jag får ta det liite lugnare med skolan. Har 4 arbeten att göra i Teneriffa, men det är ännu helt okei.

Nu på träning nr.2!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar