Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 3 februari 2012

Svåra beslut

Träningarna har gått bättre än väl. Benen har inte varit sjuka och den allmänna känslan har varit otroligt bra. Jag hade en hård träning på onsdag, som gick bra. Lite hårdare än planerat, men benen kändes bara så bra så jag kunde inte hålla mig. Resultatet från det är ju nu då att mina vader har varit tegelstenar sen dess. Som tur är det bara muskelvärk, men med tanke på morgondagens tävlings som jag skulle delta i, är det inte riktigt optimalt. Jag bestämde mig idag att jag skippar tävlingen. Det är inte varje dag jag tackar nej till att springa hårt. Det är det roligaste jag vet och tävlingen kommer att bli bra, men denna gång är jag inte bara med.

Jag är stolt över mitt beslut. Istället för att pressa ett 1500m:s lopp med spikskor i morgon gör jag en hård träning med vanliga skor. Vaderna mår bättre av det. Annars skulle det nog inte finnas en minsta chans att benen skulle vara bra till Botnia Games. Jag litar på min tävlingsform nu, men den är bara nu gömd bakom mina styva vader.  Detta var ett svårt men smart beslut av mig.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar