Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 5 februari 2012

Grattis Sauli Niinistö!

Nu har vi då en ny president. Den tolfte presidenten i Finland. Jag kan förresten rabbla upp våra alla tidigare presidenter när som helst. Lite stolt är jag för min talang. Hih :)

President finalisterna var bra. Jag gillar dem båda och enligt mig skulle en blandning av dessa två män ha varit det bästa alternativet.
Varför kan jag inte vara realistisk? Är jag den enda som kan tänka sådär om detta presidentval? De har ju rätt olika syner på vissa saker, men jag tycker att problemlösning blir bäst då två människor med olika prioriteringar och synvinklar skall hitta en gemensam väg. 

I varje fall... Fint jobbat Haavisto och Niinistö! Grattis åt er båda! Jag upplever det gångna presidentvalet som en början till en förändring. Niinistö är enligt mig den rätte presidenten för oss nu, men då tiden går tror jag att folket "sväljer" sin rädsla och röstar på den "nye tänkaren".

Annars har måndagen börjat bra. Lite gröt, bröd och kaffe till morgonmål och snart blir det dagens första träningspass. Därefter MÅSTE jag ta tag i ett skolarbete. Deadline på torsdag. :/ Botnia Gamesen närmar sig... Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar