Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 3 mars 2012

Lördag

Det är så skönt att få vara i värmen. Träningen flyter bra på, fastän underlaget är största delen mycket hårt. Benen är sjuka av de backiga och bergiga vägarna, men jag tror det gör helt gott för dem att få något annat än bara platt platt. I Sydafrika blev dom ju sjuka av det mjuka gräset. Fötterna måste jobba mera, vilket inte behöver vara en dålig sak alls. Jag är bara ovan. Nu har jag sprungit en ca 110km denna vecka, innehållande 2 hårda träningar och jumppor. Resten av veckan är det bara lunga återhämtande länkar. Helt skönt. Jag hinner me 2-3 hårda träningar ännu här i Teneriffa. Gårdagens träning gick lätt. 2x3km+1km. Farten skulle inte vara så hård, så jag höll mig vid 12.05,11.28, och 3.30. Det sista draget sa Kimmo, att jag måste hålla vid 3.30, och det var exakt den tiden jag klockade då jag kom i mål. Lite nöjd är jag. Han sade även att jag skulle a lätt sprungit mycket hårdare, men igår kändes 3.30 som en bekväm fart, och jag sökte inte efter någon spy-träning. Om man vill ha en spyträning av dendär farten, måste man nog springa ganska jäkligt mycket mera, typ 10km:s tävling... ;)

Idag skall vi äta lunch i grannstaden med familjen. Så mysigt att vara med dem. På kvällen skall vår trio äta middag vid stranden och chilla. Inte helt fel det heller. 

Det tråkiga med min situation är att benen är lite sjuka, men idag skall jag springa till golfbanan och kolla om där skulle finnas några sandvägar. Jag har ju dock en ca 170km att springa ännu här, minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar