Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 29 mars 2012

Tonnin vedot ja muuta mukavaa


28.3.2012
Aamulla  minua vihastutti tuleva kova treeni. Se on minulla melko normaali fiilis, ennen kovaa. Ohjelmassa luki 6-8x 1000m 3minuutin palautuksella. Normaali harjoitus, mutta ero tässä harjoituksessa oli se, että laktaatit mitattiin ja vauhti koveni ohjelman mukaan 3-5sek per veto. (minun suunnitelma oli 5sek/veto, ja se se ero tässä nyt oli, kun vetoja oli 8.) Juttelin Kimmon kanssa siitä jo ennen harjoitusta. Tuo 3 sekuntia oli vain hyvää lohdutusta, jos ei juoksu olisikaan kulkenut. 10.15 treffattiin Kimmon ja Tiian kanssa Dunamarin edessä. Fiilis oli kohtalainen. 7.30 olin syönyt annoksen puuroa maidon kera, niin vatsa tuntui sopivan tyhjältä. Verkkasin perus 5km verkan ja siihen pari avausvetoa päälle ja eikun menoksi. Tiialla oli suunnitelmissa juosta 6 vetoa ja minä ajattelin että vedän nyt ainakin 7, riippuen fiiliksestä. Ensimmäinen veto meni 3.48, eli juuri suunnitelman mukaisesti. Pisteet Tiian mahtavalle vauhdinjaolle! Hyvän alun kunniaksi, minäkin pystyin malttamaan vauhdin kanssa, ja siinä ne seuraavat viisikin meni aivan suunnitelman mukaan. Tiian viimeisessä vedossa (6 veto) hän spurttasi viimeiset 100m, jolloin minä maltoin juosta rauhallisesti. Viimeiset 2 vetoa meni hieman reippaammin, mutta siinä vaiheessa ei enää tarvinnut malttaa. Laktaatit olivat vetojen 3.4 -11 välissä.
Oikein todella mukava harjoitus! Tiia ja minä vedimme onnistuneen harjoituksen Kimmon ja Ramin valvovien silmien alla auringon paisteessa. Vetojen jälkeen verkkasin 5km kevyttä ja illala sitten tuli juostua pieni verkka ja melko tehokas jumppa. Huomenna sitten himmailen parin lenkin ajan. Fiilis on mahtava ja nyt hierojalle! Jippii!

P.S Kunnon tsempit mara- Johannalle! Malttia malttia! Pidän peukkuja!

29.3.2012
Johanna ja Kaisa tuli MG:oon! Kiva! :) Muuten päivä on mennyt kevyiden lenkkejen ja koulujuttujen parissa. Tehtiin Tiian kanssa jalkateräjumppa. Harvinaista herkkua! Launatain VK:ta odotellen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar