Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 19 mars 2012

Längesen

Veckoslutet var toppen, Teneriffa var toppen, mina ben mår toppen, skolan går toppen och huvudet är i skick. Jag sover och äter bra. Jag är nöjd med allting. Lägenheten blir också bättre hela tiden. Bara jag skulle få mina taklampor på plats. Haha!
Jag tränar och vilar alltså mycket, men har ändå träffat vänner, bakat, lagat mat och orkat göra andra saker också än bara skola och träning.

Något att klaga på? INGET!

Tack Gud för att jag har det så bra. Jag är verkligen tacksam. Snart får jag se min pappa och mamma också, och hoppas några vänner från Helsingfors. Kul att förresten skriva pappa och mamma i samma mening. Kimmo ser jag sedan i Portugal. Perfekt! Han är den bästa tränaren!

Min hårda 8km på fredag gick helt super bra och laktattestet i tisdags (7x1000m, 2min vila) gick också bra. De senaste 3 veckorna har jag sprungit 156km, 160km, 167km innehållandes mycket hårda träningar, så det var lite konstigt att de hårda träningarna gick så "lätt".
Denna veckan blir det endast 2 hårda träningar, lite jumppa, snabbhet och 100km, inget annat. Nu skall benen få lite lugnare.

Förresten min laxmakaronilåda blev lyckad, och gårdagens fetaspenatpaj blev rätt bra också. Nu är bananbrödet i ugnen och snart på länk med min kära kära ljuvliga Frida, som har förresten vunnit junior EM i orientering. INTE ILLA! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar