Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 26 mars 2012

Vatten: check, tankkaus: check, sömn: check, sällskap: check, fiilis: check. 30km here I come!

Gårdagens kexpaket till kvällsmat borde nog göra sitt, eftersom jag sprang hårt igår, var det svårt att få o sig någon ordentlig midddag. Åt istället långsamma (gröt) och snabba(kex) kolhydrater som en kombinerad middag/kvällsmat. Jag sov 8.5 timme. Inte helt dålig uppladdning då. Idag skall jag springa 22-30km beroende på känsla. Beronde på känsla… Gissa vad min känsla är? TOPPEN!

Idag får jag springa med Tiia. Hon är otrolig. Hon löper hinder, är mamma och otroligt trevlig. Man skulle ALDRIG tro att hon skulle ha fött ett barn. Imponerande! Smal och tight som bara den, och dessutom har hon utsmyckat sin navel med en piercing. Inte illa. Hon är förresten singel ;)

Kimmo, vår tränare skall även komma med med cykel. Han skall ta hand om våra drickor och sådant. Det är bara helt optimalt att löpa 30km idag. Solen skiner, sällskap, bra känsla, ätit bra och lagat lunchen färdigt, så det är bara att hugga i, när jag kommer hem. Ni kan väl föreställa er hungern efter en 30km:s länk? Jag rekommenderar att man inte skall börja ta de djupaste diskussionerna med en sportare, som just dragit ett långt träningspass. Ni får inget ut av dem. Först mat, och sedan funkar man igen. Bara som ett tips liksom… Nu finns det ju förstås undantag, men vad jag märkt under lägren är jag inte den ända, som är knäpptyst och äter de första 5minutarna efter ett hårt eller långt träningspass. Energin är helt enkelt slut. För att spara på mina egna och andras nerver, brukar jag laga maten färdigt för mig då jag vet att jag kommer vara mega hungrig. Som exempelvis idag. 

Jag var på besök hos min kompis här några veckor sedan, och där iides jag ju inte börja laga lunch färdigt typ 10.00 på morgonen, men då jag kom hem från min långa länk hade han som också tränat lagat lunchen färdig. Snacka om vardagslyx! Nu när jag bor ensam är det är länge sedan någon skulle ha lagat mat till mig. Verkligen mysigt. Lyckad träning, bra fiilis och ljuvligt sällskap samt mat direkt efter träningen. Sånt gör mig glad, riktigt glad.

Nu lite kaffe, och sedan och springa. Jag har bara en träning idag, så de får bli en skoldag för mig då. Plugga plugga! Wuhuhu!
Två böcker lästa och en nästan färdig bokrapport. Dagens mål: marknadsförings analysen, bokrapport nr.1 och nr 2 klar+ finska skype möte kl 19.00.
Imorgon skall jag ta tag i finska uppg 6 och börja läsa MF. (markandsföring).

Idag är det en bra dag!

Kvällens fiilis:

31km lätt. 30km på 2h 36min+ första km:n som gick typ på 5.20, sista gick på 4.30. Benen kändes otroligt lätta och det var såååå nice idag. Efter det åt jag pasta med lever, läste lite Grönroos och gjorde min bokrapport färdig. Jag skickade just in min MF rapport, vilket jag är välidgt nöjd över. Det var inte lätt. Kunde inte alls koncentrera mig, men till sist så gick det. Bra så, och 20min i förväg. :P

Imorgon har jag backdrag och en lätt länk + jumppa på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar