Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 21 september 2011

Wasa By Night

Det skulle ha varit roligt att fara i kväll till Hankens mysiga festlokal och mingla. Istället körde jag ett hårt träningspass och lite klädtvätt. 2'3km hårt+ 3km jogging före och efter. En kort, men effektiv träning.Träningen gick helt okei. Med tanke på att jag tränande på morgonen och var i skolan till kl. 17.00, gick träningen fint.

Jag har planerat löpa en 10km:s terräng tävling nu i helg, men det känns som om jag borde lämna bort den. Har inte alls haft tid för mig själv under de senaste veckorna och jag tror jag behöver det. Hellre skulle jag göra en kvalitet träning istället och dessutom kunde jag plugga på statistik och göra på ett  marknadsföringsprojekt.

Jag tror jag just övertalade mig själv att stanna i Vasa. Det skulle inte vara hälsosamt att försöka nu organisera resande, träning, tävling, vänner och familj. Ett veckoslut räcker inte denna gång för det.

Förlåt mina kära vänner att jag inte kommer. :( Saknar er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar