Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 29 september 2011

Torsdag

Morgonen började rätt bra. Jag var väldigt trött då jag vaknade, men som tur hade vi bestämt träff med Frida kl. 9.00 så hade jag inga andra val än att bara stiga upp och sätta springskorna på. Morgon träningen var roligare än normalt, eftersom Frida var med och dessutom mötte vi på två brudar från Idrottsakademin. Emma är en skidåkare och om jag inte minns helt fel hette den andra Johanna och hon håller på med skidskytte. Verkligen tuffa grenar! Super kul att få höra lite om deras vardag och träningsmetoder!

Idrottsakademin borde typ ordna någon dag, där man skulle få träffa idrottare från andra grenar. Det skulle vara så kul.

Efter länken med dessa tre brudar, for jag till Wasa Sports Club för att göra lite muskler och strecha. Morgonpasset var ett riktigt lyckat pass. Har en bra känsla nu i kroppen och nu är det bara att vänta på kvällens backträning. Kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar