Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 12 september 2011

Måndag

Måndagen inleddes med en 7.5km:s morgonlänk med Frida. Utan henne skulle länken ha varit super tråkig, eftersom jag var trött och det regnade. Fridas glada humör smittade, så det var hur kul som helst. Annars var dagen ganska normal. Lite skola, lunch och kaffe med Lari och sådant. På kvällen var jag och springa med två hankeiter. Riktigt kul och dessutom kändes benen lätta!

Jag hade lite planerat att jag skulle ha tagit en ganska lugn vecka tränings mässigt, men det hade inte Kimmo. Nu ser jag fram emot denna veckans träningar. Några intervall träningar, några långlänkar, en lite längre hårdare länk+ helt återhämtande morgon- och andra lugna länkar. Kul! :)

Jag skippar Kuortane tävlingen, eftersom det känns som om den kommer lite snabbt. Men det kommer andra roliga tävlingar som jag skall tävla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar