Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 6 september 2011

Running is my therapy

Jag var verkligen sur, då jag skulle idag träna. Båda gångerna. Efter morgonpasset var jag en stund på gott humör, men humöret varade inte så länge. Hade så mycket att fundera på etc. Kvällspasset däremot började surt, men som tur vände vinden direkt då jag började springa. Det är helt otroligt hur allting kan kännas bra, då man bara får träna. Jag älskar att springa. Jag älskar att träna. Det är den bästa terapin som finns.

Idag var träningen mera nog en flykt från alla problem. Jag var väldigt rädd att det skulle kännas segt att träna hårt idag, eftersom jag var så trött, men som tur det gick bra! Nu måste jag bara psyykka mig själv 24/7 och bara fylla mitt huvud med positiva tankar! :) Jag tror det kommer att fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar