Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 18 september 2011

Vilad

Det var definitivt ett gott beslut av mig att ta en 4 dagars vila. Denna vecka har varit otroligt lång. Det har skett massor. Nu ligger jag på en madrass hos min kompis. Rummet med madrasen är mitt nya hem tills jag hittar min egna lägenhet.
Jag var och köpa en hel del inredningsprylar på lördagen, så rummet känns redan som ett hem. En person fattas bara...

Situationen är i allmänhet bra. Jag har inte funderat på löpning under de senaste fyra dagarna. Det har verkligen inte intresserat mig alls. Jag kapade av allting som påminde mig om löpning. Dumt, men jag behövde det. Förstås har jag saknat mina löpvänner och framför allt min tränare, men jag har kännt mig så osportig och omotiverad, så kändes det att det är bara lättare att ignorera allt som handlar om löpning. Väldigt moget Nina...

Nu efter att ha lite mera ro i huvudet och en frisk kropp är jag redo att träna igen. Jag är stolt att jag kunde lyssna på kroppen och sedan reagera på det. Det finaste med det hela är att efter att jag förstått att jag behöver vila, vilade jag! Och vet ni vad? NU ÄR JAG SÅÅÅÅ TAGGAD ATT FÅ TRÄNA IGEN! JAG ÄLSKAR ATT SPRINGA!

Imorgon blir det en skön morgon länk och på kvällen en lugn Hanken-länk som jag drar. Oj, guuud vad skönt! På veckoslutet skall jag tävla också. Jag väntar på det. Så skönt att kännas att jag är med igen. Trodde för en sekund att jag tappat mig själv helt under flyttningen, för så har jag betett mig.

Men tack kära vänner och familj som varit här för mig.

Nu börjar tiden för mig själv. Jag skall söka och hitta mig själv. Det får ta tid, men jag är två steg närmare nu.

peace and love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar