Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 27 september 2011

Länge sedan...

Jag har haft väldigt mycket skola på sistone. Jag har tränat nästan som planerat. Kanske aningen lite för mycket ibland, men inga drastiska förändringar. Lördagens hårda 10km gick bra. Det var egentligen en accelererande 10km, så det var inte så tungt. En bra känsla hade jag efteråt ändå. Söndagens långlänk gick väldigt lätt. Måndagens träningen förändrades från en lugn länk till en lite annorlunda träning. 2km 4.55 och sedan 8km 4.30-3.38+ 8.5km lugnt. Det var skoj, men egentligen fel. För det var helt en spontan hård träning. Eftersom jag hade haft lugnt dagen före, tillät jag mig själv öka lite på farten då jag märkte att jag sprang ju redan 4.30 typ på min "lugna" länk. Tisdagen blev istället sedan lugnt. 5.50:s fart på morgonen med en vän och på kvällen sedan 16km ensam i 5.15 fart.

Annars har mina dagar varit väldigt tröttsamma och sömnbristen har nog påverkat mitt ork, men förra natten sov jag för en gångs skull bra! Tack för det! Jag ändrade min morgonlänk till en kommande förmiddagslänk och sedan på kvällen skall jag jogga lite.

Igår fick jag post till skolan av en beundrare. Han hade skrivit så snällt om mig och om min löpning! Jag blev väldigt rörd  över att någon verkligen orkade skicka post. Ta reda på allt vad han gjort etc. Tusen tack! You made my day!

Nu skall jag läsa lite nyheter. Bis bald!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar