Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 13 januari 2012

Yes!

Benen känns bra! Jag kunde löpa min hårda träning utan någon smärta. Jag är så tacksam över de personer, som fick mig igår att göra alternativ träning istället för löpning. En dag utan löpning gjorde alltså susen.  Gårdagens träningar var bra förutom morgonens test-länk, som var till och med 2km. Hahah. Definitivt inte en länk enligt mig, men i varje fall..
Vattenlöpningen hölls helt lugn, men kvällens cykelträning gick lite väl hårt. Jag var så sur och ledsen över benet, så kunde jag inte låta bli att ta några (10) hårda spurter och en effektiv jumppa. Som tur hölls medelpulsen, känslan och träningens syfte ändå i ramarna.
Massagen var verkligen effektiv, och det orsakade smärtan i fötterna. Nu två dygn efter massagen är de mycket bättre. Jag sprang alltså 10km raskt idag+ upp- och nerjoggning + 5x100m. Det gjorde inte ens lite ont.

Det här är alltså min nya officiella lyckodag. Fredagen den 13. :)

Ikväll skall jag springa lite lugnt och göra jumppa igen. Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar