Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 21 januari 2012

Här igen

Efter att ha rest i två dygn och flyttat tillbaka till Vasa har jag inte haft tid att blogga. Resan gick bra, förutom att vi kom iväg ett dygn för sent. Men det var helt okei, eftersom jag fick en turistdag i Johannesburg med en riktigt trevlig svensk kille. Dessutom fick jag sova på ett extra fint hotellrum helt för mig själv och äta rätt gott. Annars tog resan på krafterna. Jag kommer inte ihåg när jag senast varit såhär trött efter någon resa. Jag har sovit otroligt mycket, mått dåligt typ varje morgon. Dessutom har inte maten smakat, vilket är konstigt. Men nu smakar den igen ! :)

Dom flesta lugna länkarna har varit tunga. Den hårda träningen gick bättre en väl och gårdagens lugna 10km kändes bra efter 5km. Igår sprang jag 20km på morgonen, och det kändes inte bra. Jag kände mig svim-färdig efter 8km, men vad kunde jag när jag var redan då i Gamla Vasa. Det var bara att springa lite till och sedan hem. Känslan efter länken var super. Jag var en vinnare. :)

Det är super skönt att vara i Vasa. För en gångs skull fattar jag att jag måste nu vila och ta det lugnt mellan träningarna. Jag fattar det och sedan gör jag det också i praktiken.

Jag har löpt rekord litet km denna vecka, helt som planerat. 60km på 5dagar. Otroligt. Det brukar jag springa på 2-3dagar... Idag tror jag jag gör kanske 2x10km eller en länk+ en alternativ.
Imorgon skall jag springa hårt. Kul!

Jag gillar inte snö. Går igen till WSC och träna. Vill inte springa i kylan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar