Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 24 januari 2012

Kul

Jag är så motiverad på att träna bra. Det är sjukt!
Igår fick jag en liten extra krydda på träningen, då det kom ett ur trevligt par och snacka med mig på WSC om löpning. De sprang också själva, och de kände igen mig från tävlingar och sådant. Hur kul är inte det? Herren hade sprungit 10 000m på 33.20 och halv maraton på 1.14. Hårda tider för en, som inte tävlat på allvar. Dessutom hade han sprungit x- antal maran. Det är så kul att höra om andras passion till samma sport! Efter träningen for jag till en kompis och äta och chilla. Det gjorde susen. Nu skall jag på en kort kort  länk så att benen skulle kännas så bra som möjligt på förmiddagens hårda träning.

Annars skall jag lite till skolan och på kvällen skall jag springa en kort länk med Anton. 

Ha en fin onsdag!

1 kommentar:

  1. HOLAA!! Näin susta unta viime yönä (?! oltiin siinä lenkillä ja muuta en muistakkaan :D) ja ajattelin tulla moikkaamaan! Ootko miettiny vaihtoasioita vielä? En tiedä kyl miten siellä Suomessa pitää ne hoitaa mut jos täältä pitää hakee vaihtoon nii pitää olla paperit sisällä helmikuussa (tosin en tiedä sitäkää että haetteko samal lukukaudel vaihtoon :D). Anyway, ajattelin vaan tulla hehkuttaan Linköpingingiä, uskon että sillä ois sun juoksu-uralle paljon annettavaa :) ja jos haluut tulla käymään niin tervetuloa, jos tekee mieli hakee vauhtia niin 3.2 3000m ja 10.2 1500m kisat ;)

    SvaraRadera