Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 21 januari 2012

Från noll motivation till tusen!

I kväll var det riktigt svårt att gå ut på den andra länken. Jag tackade gud att jag hade löpt 12km och jumppat på morgonen, så att jag bara skulle springa 8km på kvällen. Min start försenades med en timme och känslan före länken var usel, men rätt som det var kändes benen OTROLIGT bra! Pulsen låg och den lugna länken ca. 1min/km hårdare än i SA och dessutom sprang jag i snö. Den sista kilometern kom snabbare och lättare än någonsin förut på en lugn länk.
Före länken funderade jag på en massa olika alternativ inför kvällen. Denna länk bevisade att jag skall ta det riktigt lugnt, så att 1000m-dragen skulle fungera i morgon. Det blir spännande och se hur dom går!
Kanske väldigt klibbigt eller sedan kan jag ju önska att kvällens länk var bara en början... Heheh..

God fortsättning på kvällen till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar