Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 14 januari 2012

Sista ordentliga träningsdagen

Benen mår nästan helt prima (det är tillräckligt). Träningslägret har i allmänhet gott bättre än planerat och jag mår bra. Jag har ätit tillräckligt och jag känner mig rätt fräsch, fastän jag tränat hårt i 4 veckor+ veckan innan i Finland som innehöll testlopp etc.
Ett under är nog att jag blev helt frisk under lägret, fastän jag bara höll en dag vila. Det är konstigt. Jag är tacksam, men jag tänker nog inte ta det där som en vana. Om jag är sjuk, så då ska jag nog inte riskera på det där sättet. Det kunde ha slutat illa.
Idag skall jag springa en lung länk och sedan en hårdare träning. Får se hur det går. Jag vet inte riktigt ännu hurdan hård träning jag skall göra, men det löser sig snart.
Jag börjar lite sakna Vasa. Det blir nog kul att åka hem också. Skönt att få fara hem och se vänner, tvätta själv byke , handla, träna i Botnia/ute/wsc och laga mat. En av höjdpunkterna är dock att se pappa!. Han kommer till flygfältet på lunch, då jag väntar på Vasa planet. Tänk vad snäll han är!

Ha de gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar