Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 10 januari 2012

Spännande

Det är konstigt vad allt man kan bli van med. Ett gott exempel är långlänkar. Desstu längre länkar man gör, desstu lättare är det att göra ännu längre länkar. Idag på morgonen tänkte jag att jag springer med känsla. Jag hade förberett mig på en ca 10 km:s länk. Med detta menar jag att, jag gav lov till mig själv att "bara" springa 10km på morgonen. Det blev 25km. Det är konstigt hur det blir så. Då man inte behöver springa långt, blir det nästan alltid långt påriktigt.
I morgon skall vi på safari (om vädret tillåter). Så jag hinner inte med mer än 10km på morgonen, vilket är bra. Denna vecka skall jag ju inte springa så mycket. Dessutom har jag massage i morgon också.
Snart skall jag springa ett par km till uppvärmning och sedan göra lite "jumppa". Det är skönt att få göra korta träningar ibland också och speciellt skönt, då man vet att man ändå åstadkommit en hel del innan det.

Min blog börjar nog bli riktigt löp-inriktad. Kanske det lättar när jag kommer hem... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar