Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 2 maj 2012

Nya tag

Sov skit, men jag hade inte förväntat mig något annat heller så det är helt ok. Haha. Positivt.

Gjorde svåra beslut igår, men dom tänker jag hålla. Det är ett måste.

Gårdagens lätta kvälls länk var lugn (12km 5.20min/km fart), men därefter körde jag en ganska hård jumppa. När jag väl kom ut ur gymmet spydde jag. Det var något nytt. Rätt nöjd är jag alltså med gårdagens träningar. På förmiddagen hade jag hårda drag och på kvällen länken+ "killer- jumppan"+ en massage, som var allt annat än varsam. Det var nice.

Idag skall jag löpa en lugn 20km+ en möjlig lugn kort länk på kvällen. Annars är det bara att plugga plugga.

Sommaren är snart här och det innebär att jag tänker få huvudet till minimi 95 % i skick och sedan springa som en galning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar