Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 16 maj 2012

Effektiv dag

Jag kan inte förstå min kropp ibland. Det är hel otroligt. Har sovit nu en vecka dåligt, ca. 4-6h per natt och det börjar verkligen kännas. Måndagens lätta dag gjorde susen. Några korta länkar och lite jumppa. På tisdagen gick min 21km:s länk lättare än på länge och den korta träningen sedan på kvällen var rena nöjet.

Idag... Hade jag min hårda förberedande träning inför lördagen. För det första var min morgonlänk hur bra som helst 6.5km, 5.00min/km och medelpulsen 144. Den kändes bra. Därefter stressade jag ihjäl mig med skolan och bilgrejer och lägenhetsgrejer och familjegrejer... En fin förberedelse alltså för dagens huvudträning. Nej, inte alls. Jag som ville sova före träningen var så stressad att jag inte kunde slappna av. Fint.

Rätt som det var fungerade kroppen och benen hur bra som helst under dragen. Jag kan inte förstå det. Jag har typ haft lust och bara gråta hela dagen, och sedan när jag sätter spikskorna på glömde jag allt annat och njöt av den "hårda" träningen. Benen rullade på så bra. Nu skulle jag bara önska att jag kunde få samma känsla till någon kommande tävling. Jag förväntar mig inte att lördagens tävling går något vidare. Jag tar den som den kommer, men jag skulle önska att någon bantävling inom kort skulle kännas bra. ASå att jag skulle kunna försäkra min tävlingskondition. För den kom helt klart inte fram under Terräng- FM! :D
Nu kan jag skratta åt den tävlingen, vilket betyder att jag har kommit över min besvikelse.  Nu skall jag packa till Danmark och därefter skall jag njuta av att ha varit duktig på alla sätt idag.

Ja, det blir verkligen kul att åka till Danmark. Jag ser fram emot att få resa med det gänget som skall dit. Riktigt trevliga typer liksom, speciellt Elina! Tidpunkten för tävlingen är perfekt. 17.45 skall vi kvinnor löpa, vilket betyder att jag kan försöka sova ännu på dagen. Jag har tre nätter att sova gott nu. Jag tror jag kommer att sova riktigt bra nu. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar