Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 25 maj 2012

huvudet går sönder

okei. att vila är bra, men det att man tappar tron på sig själv är inte bra. jag är för långsam, för tung, för svag.

igår mådde jag bra, när jag glömde de facto att jag är en löpare. jag tänkte kanske 5minuter under hela dagen på min löpning. jag hade både psykiskt och fysiskt en vilodag från löpningen. jag mådde utmärkt. jag kände mig snygg och bra. idag när jag skall träna är jag sur. jag vill inte löpa en lätt 15km, det kommer ändå att kännas skit. jag har inte brytt mig om vad jag ätit och hur jag sovit på några dagar och det påverkar min motivation till allting. om jag äter fel, mår jag uselt. idag tog jag mig i kragen angående det, men det känns inte som om det skulle räcka.

jag måste hitta motivationen. måste hitta tron. jag vill inte nu ge upp. jag vill ha en bra sommar.

nu skall jag skärpa mig. 15km lugnt är inte så farligt, skulle bara villa springa 15km hårt istället.

snälla ge mig krafter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar