Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 23 maj 2012

Börjar känna mig bra igen

Jag vill börja träna igen normalt. Den lätta veckan har kännats otroligt lång och i själva verket har det endast gått tre dagar. Till dagens ära har jag vila idag. Det enda som jag har är en lång massage kl 11.00. Det är otroligt hur mycket extra tid jag har när jag inte tränar. Idag skall jag då packa, gå lite i butiker, vara med vänner, kolla på vps-hjk matchen m.m.
För en gångs skull känner jag mig färdigt vilad, fastän min vilodag har just börjat. Oftast har jag så att då jag har vilodag orkar jag inte göra något, eftersom jag är så trött. Bra såhär. :)

Jag har varit sjuk 2 gånger sedan december, och dom båda sjukdomarna gick över på en dag. Så ja kan väl trösta mig själv, med att det kanske var dags för mig att ta en vecka lite lättare.

Och med lite lättare menar jag: 0 hårda träningar, max. 70km löpning, 3vilodagar+ massage. :D

Och på vintern har jag sprungit 100-180km, 2-3hårda i veckan, 0-1 vilodagar i veckan+ masage. Inte så konstigt att det känns att jag orkar göra något annat än träna och skola  nu.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar