Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 24 augusti 2011

Tähtikisat, Hämeenlinna, 5000m

Alltså så otroligt nice! Det flöt, benen kändes så bra. 16.51.2, dvs. 1tionde långsammare än på söndag, men detta kändes mycket lättare. Jag skulle ha villat börja springa litet hårdare den sista 1.5km, men det var för riskabelt att göra det vid just denna tävling, eftersom det var vissa personer som jag måste springa vinna.  Om jag skulle ha börjat spurta tidigare, skulle det ha funnits en risk att krafterna skulle ha tagit slut och då skulle det inte ha blivit ett lika bra resultat, men nästa gång kan jag ta en liten risk.

Alltså det här är bara så trevligt. Två 5000m:s lopp såhär nära varandra och båda gick så bra! Jag är så glad så glad! Och Sanni sprang också så himla bra! Jag är så himla glad för hennes skull! Hennes ben fungerar igen, vilket är super fint! Det blir hårda tävlingar i framtiden med henne! Jippii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar