Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 24 augusti 2011

God förmiddag allihop!

Sov riktigt gott igen. Sammanlagt blev det 9 timmar. Jag är så tacksam, eftersom vila är nu så viktigt med tanke på kvällens tävling. Jag väntar på kvällens tävling. Jag har inget att förlora. Sommarens tävlingar har i genomsnitt igen gått riktigt bra, och därför är det inget måsta på att löpa ett PB i kväll. Detta betyder ju inte att jag inte skall försöka mitt allra bästa, men det är skönt att få ställa sig på startlinjen utan höga krav eller förväntningar. Det är bara att löpa. Jag skulle vara otroligt tacksam om benen skulle kännas lika bra som på söndagen, men om dom inte gör det, blir det en optimal övning att tävla med den icke-perfekta känslan.

Alla dagar är olika, och nu är det bara att inställa sig 100% på att springa smart, hårt och ge järnet! Även om jag inte tar någon större stress av dagens tävling, är tävlingen en av dom viktigaste denna sommar, eftersom det är landskampens gransknings- tävling.

Håll tummarna gärna uppe kl 20.30-20.50! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar