Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 7 augusti 2011

Brustet hjärta

Dagen jag väntat på så länge, slutade inte som önskat. Jag är så ledsen över att det inte gick bra idag. Många saker påverkade troligtvis negativt på det, men jag hade ändå önskat 4 plats och lite närmare mitt personliga rekord. Men jag borde trots allt vara nöjd. 6 plats i en hård tävling och med mitt personliga rekord skulle jag ha varit fjärde. Jag har lärt mig en massa igen, vilket är ljuvligt. Jag har lärt mycket om mig själv och löpning. Jag är tacksam att benen är hela och jag är tacksam över att jag inte är psykiskt trött på allt tävlande. Problemet ligger troligtvis bara på den fysiska sidan. Mitt personliga rekord sprang jag vid ett optimalt tillfälle, junior Em, utan någon press eller några placerings tankar. Det var bara att löpa, helt som förra året på Kalevan Kisat.

Idag hade jag stora förväntningar på mig själv, min tid och min placering. Resultatet blev en dålig tid och inte så bra placering. Nästa gång är det bara att springa. Jag tänker inte fundera på några tider eller sådant. Jag tänker löpa 1-2 10 000m ännu i sommar, några 5000m och förhoppningsvis en halv maraton. Nu blir det lite träning inför de egna FM, som kommer här om några veckor.

NYA TAG!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar