Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 13 augusti 2011

Famu och andra funderingar

Dagens träning var väldigt återhämtande. 5km löpning+ en mini jumppa. Det var nästan löjligt, men det var helt mysigt.

Resten av dagen har jag umgåtts med min älskade Famu. Hon är en fin fin människa. Jag har haft en super skojig dag med henne. Hon är liksom helt den bästa Famun man kan ha. Vi åkte upp till hennes sommarstuga som är då i Hirvensalo. Stället är super mysigt. Hon hade packar med vår lunch, så vi kunde direkt luncha ute på gården, eftersom hon visste att jag kommer att vara väldigt hungrig då jag kommer hem. Jag kunde bra ha väntat, men hon är så omtänksam.

Det är skönt att tala med henne. Vi snackar om precis allting. Vi har ett speciellt band mellan oss. Jag ser henne inte som en 81-åring. Hon är min vän, förebild samt en av mina "förälder". Jag fick äntligen en hel bild om vår släkthistoria. Det har alltid varit lite oklart för mig, men nu är jag helt med på noterna. Det var även super kul att höra igen lite om hennes ungdom och tiden då hon väntade på min pappa och min faster.  Det kommer alltid fram något nytt.

Jag är nöjd och glad, men det är bara konstigt att jag blir så lätt trött. Sådär i allmänhet. Konstigt. Kanske jag tog en lite väl strikt diet? Måste kolla upp det.

I varje fall, i morgon har jag en hård träning. Det blir kul. Får se hur benen mår. Därefter tar vi igen en sväng till stugan och på kvällen skall jag träffa min farfar Moffe och hans fru Heleni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar