Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 2 augusti 2011

Alexander Stubb rules!

Det verkar som om han har allt under kontroll liksom och dessutom är han så mänsklig. Kan en person verkligen må lika bra som han ser ut att må? Det är det jag skulle vilja fråga honom om jag skulle våga eller  iidas.

Men i varje fall, jag uppskattar honom av många orsaker. Nu när jag läser hans blogg eller twitter är jag som en 10 åring och tänker att fanken vad jag tänker lika som han. Haha.. Ex. Jag tänkte idag att jag vill åka till St. Petersburg med tåg, och päm. Stubb har just åkt med tåg till St. Petersburg. Oj vad vi är lika! :D Snacka om Nina-barnet....

Min point är alltså, att jag gillar honom och det han står för, och extra roligt är det att det känns som om man nästan skulle vara en bekant eftersom jag har en del samma intressen som han och när han exempelvis skirver om Hangö och Makasiini  etc, är det ju same same... Nu skall jag inte skämmä ut mig mera, sov gott!

1 kommentar:

  1. Jag gillar också Alex! :) Jag har alltid tänkt att jag med mina studier skulle kunna bli som honom. Studerar ju för att kunna jobba t.ex. inom EU eller som offentlig ledare (typ utrikesminister, haha). Men, nu blir jag ju lärare också, men i alla fall. Hur som helst, så var Alex i Esbo ifjol då jag sprang mitt första 24 timmars och han kom personligen och tog i hand och gratulerade mig efteråt. Han var där i flera timmar och tittade på. Han är så cool.

    SvaraRadera