Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 21 augusti 2011

Söndag

Idag blir det då 5000m. Vad kul. Gårdagens lopp kändes bra och nu känns benen också bra. Trevligt. Jag har bestämt mig att löpa ett bra lopp. Mitt mål är att springa SB, och hoppas hoppas PB. Men PB är kanske lite svårt i dom här omständigheterna, men vem vet. Kanske det blir ett taktiklopp eller sen bara ett hårt lopp. Båda passar för mig.

Jag har sprungit tre stycken 5000m i sommar.
1. Efter två veckors springpaus, pga. kramp och försträckning
2. 35 graders hetta ensam, utan draghälp.
3. Kalevan kisat

Kalevan kisat gick bäst, tråkigt nog var det lite knyckigt så det blev bara SB där. Nu är vi lite mindre här, så det kan bli lite bättre lopp.

Jag har tränat ganska mycket hela sommaren mellan tävlingarna. Denna veckan har jag dragit ner på km-mängden riktigt ordentligt. Resten av bansäsongen tänker jag hålla km-mängden lite lägre än normalt, och hålla farten lugn. (förutom hårda träningar och tävlingar)
Det kanske låter dumt att jag gör det nu först, men jag vill tävla ännu i september och jag tror att jag kan löpa rätt bra ännu då.

Inkommande tävlingar:

21.8 U23 FM, 5000m
24.8 Tähtikisat, 5000m
28.8 Tähtikisat, 3000m
3.9 Tähtikisat, 3000/800m eller Midnight run ( 10km roadrace)
11.9 Tilastopajacup 10 000m

Varifrån skall jag hitta en 1500m? En till skulle vara kul att springa. Men kanske det inte behövs... Jag är nöjd med två lopp som gått under 4.40.

Efter bantävlingen tänker jag vila en stund och därefter springa antingen terräng eller en halv-mara. Det får vi se. En hel skulle ju vara otroligt nice, men jag måste tänka på benen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar