Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 11 augusti 2011

Ah, vad skönt

Idag sprang jag trots benens stelhet 1000m drag. Jag älskar 1000m:s drag träningar. Jag var väldigt rädd på morgonen om jag över huvudtaget kan fara o springa, men som tur började må bra efter lunch.

Träningen gick bra. Det kändes lätt, men sista draget kändes redan rätt hårt. Jag trodde att jag ännu skulle springa ett sjätte grej, så jag tog inte på fullt. Men helt tillräckligt hårt (3.11min) med tanke på att mina ben har varit trötta. I morgon blir det två riktigt lätta jogging- pass och annars skall jag hjälpa min famu med hennes saker.

På morgonen hade jag väldigt mörka tankar angående mig själv, men som tur ringde mamma just på den rätta tidpunkten. Hon räddade min dag idag. Dagen blev ju förstås bättre när jag fick fara ut och springa. Det var kul att få se lite löpkompisar och Kimmo. Nu skall jag pysa med springkompisarna nånstans på någon uteservering.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar