Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 7 maj 2011

8.4.2011

Hejsan!

Det var en stund sedan. Jag glömde min mokkula i Grankulla efter lägret.  Så därför har jag inte bloggat, för jag brikar blogga just hemma bara...

Kort om allting. Andra lägret gick super bra. Denna vecka efter lägret har jag varit väldigt trött. Jag hade måndag och tisdag vila, vilket gjorde mycket gott för mig. Jag sov och åt dom dagarna och sov dessutom typ 8-10 h på natten. Jag har tränat välidgt lite hela veckan, vilket har varit skönt. Men nästa vecka blir det normalt igen. Inte för mycket av det goda! :P

Jag hade dm-terräng igår. Det gick helt ok, men jag hade välidgt ont i vid vänstra hoppeligen penikkan. Jag tänkte på allvar att inte löpa tävlingen, men jag kunde inte låta bli att springa. Jag sparng med mina träningsskor och lände efter helatiden. Tiden blev inte hård och det kändes lätt. Jag orkade inte här heller pressa.  Jag har svårt med att ta ut allting i terräng, jag gillar helt enkelt inte terräng löpning så mycket.

Nu är det morgonmålsdags och sedan länk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar