Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 14 maj 2011

Spekulationer...


Hur hårt kan jag egentligen löpa 4km i terräng. Jag har aldrig löpt terräng på fullt, eftersom jag gillar inte backar och en ojämn bana. Jag har inte fått ur mig allting jag kunde ge.

Slätt och mycket är bäst. Man vet exakt vad man förvänta sig och man kan ha kontroll över det man gör. Terräng är inget man kan ha kontroll över. Som tur får jag idag löpa banan igenom, så jag kan lite förbereda mig till det kommande. Hoppeligen skulle det inte finnas branta backar. Banan är 2’2km, alltså första 2km hoppeligen i någons pace, och därefter ökar jag på med farten. Jag skulle vilja löpa så att det skulle kännas bra ända till sista 400-300metrarna. Då stör det inte mera om mjölksyran kommer, det vore kul om mjölksyran skulle komma först helt i slutet, men jag önskar verkligen att jag kunde löpa så hårt att jag skulle få allt ut av mig själv. 4km är en svår sträcka för mig, eftersom jag inte vet hur hårt jag egentligen jag kan börja.

Det får jag se imorgon sen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar