Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 30 maj 2011

Claes Åkeson

Jag har alltid försökt orka läsa igenom HBL:s och HS:s ledare eller typ chefredaktörens hälsning på någon annan smart tidning. Men nej, jag orkar helt enkelt inte. Dom är i mitt tycke bara text, man bör läsa. Sällan blir jag på gott humör av av läsa HBL:s ledare eller någon annan artikel. Cosmo fungerar inte heller. :) Jag har aldrig tyckt att jag är en  nöjes- tidningsläsare, men nu har jag hittat tidningarna för mig. Juoksija, Optio och Runners World. Dom är toppen! På toppen ligger Runners Worlds:s chefredaktör Clas Åkesons texter/artiklar. Han är min favorit. Han motiverar och hans texter tilltalar från motionärer till tävlingslöpare.

Detta är det fina med löpning. Alla (nästan) kan löpa. Det finns alltid något gemensamt med personer som länkar. Känslan man får av löpning och den växande löphungern. Det har hänt mig och det händer för mina vänner också, Toni i topp. :) haha. Från att vara en före detta fotbollsspelare, har han blivit en riktig "nylkky" som skall löpa HCM i augusti. Vi snackar länk-skor, träningsmetoder, Janne Holmén, Compression-sockor, näring. Det är najs. Jag hade en extra Janne Holmén bok jag gav till honom, och vad jag har förstott har han läst rätt flitigt på den.

Måste någon gång berätta vad jag tycker om Holmén killen. Kort sagt, han är fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar