Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 8 maj 2011

9.5.2011

Igår var det en bra dag. Jag började dagen med en läcker frukost; 1 bröd, kvarg med banan och jordgubbar, kaffe och en bakelse. Efter det for jag på långlänk (24km= 2h) i solskenet. Det var riktigt trevligt när jag kunde löpa med shorts och t-shirt. Jag mötte på en "jurikille" på vägen och sprang sen med honom en bit. Det var riktigt trevligt, eftersom långa länkar blir ibland lite långtråkiga. Tråkigt var det att det kändes lite dåligt i vänstra foten. Det var meningen att jag skulle löpa 20k, men jag glömde bort tiden under länken så det blev lite längre...

Idag bestod mitt morgonmål av gröt och ett äpple + vätska. Jag är väldigt begåvad att små- äta, så det blev lite extra... Några nötter, en bit maräng och en tsk vispgrädde. Vem vill över huvudtaget en äta sådant genast då man vaknat? Man börjar ju bara må dåligt... :( Kanske jag klarar mig! :D

Jag var här en dag på länk med Johanna. Hon är en ultralöpare. Det är väldigt trevligt att snacka med henne, då hon inte tycker att någon länk är för lång eller så. Skönt. :) Det roligaste var kanske då jag berättade helt fascinerad för henne om någon hade löpt 2.5 eller 5h på löpband. Hon svarade med att säga att hon löpte 5h på hösten eller när det nu sen var. Hhahaha! Jisses vilken brud! Jag måste absolut också löpa lite längre pass då benen är helt i skick.

På hösten tänkte jag att jag kunde dra 3-3.5h långlänkar med Johanna i hennes fart. Det skulle vara perfekt. Ensam skulle jag inte ha tålamod, skulle börja öka på farten och tillslut skulle hela meningen med träningen vara förstörd.

1 kommentar:

  1. Låter fint med långpassällskap till hösten :) Ta det nu försiktigt bara med dina ben!

    SvaraRadera