Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 16 maj 2011

15.5.2011: ett Fm- guld för mig, ett Vm- guld för Finland! Jee!

Det blev guld! Nice! Det var en lätt tävling. Fötterna kändes otroligt bra och det kändes som om jag inte skulle ha behövt göra något arbete alls för att komma framåt. Det var väldigt angenämt!

Tiden var dålig, men det spelar ingen roll, eftersom jag inte sprang på fullt. Det var en bra träning inför nästa veckosluts 10 000m. Där spelar tiden den största rollen. Där får benen kännas hur dåliga som hellst, men hårt skall de gå. Jag väntar på att få fara och löpa min huvud- sträcka. Hoppeligen skulle det inte blåsa alltför mycket på Island. Det blir sååå mitt eget lopp.

Nu är jag trött. Borde väl vila ett tag före jag far ut o springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar